Sider

torsdag den 16. januar 2014

12 Months of Knitting

Cecilie med bloggen hvad bier tænker har startet en udfordring, nemlig en strikkeudfordring. Udfordringen hedder "12 Months og knitting" og går i sin simpelthed ud på at strikke en ting om måneden i alle årets 12 måneder. Lyder det ikke spændende og udfordrende?



Det synes jeg det gør, når man som mig elsker at strikke og i det hele taget bare elsker garn. Spændende fordi der er så mange ting jeg har lyst til at strikke og fordi der nøje skal udvælges 12 helt rigtige projekter. Udfordrende, ikke så meget fordi der skal strikkes, det synes jeg at jeg har fint styr på, men her ligger udfordringen nok i tiden. Det tager tid at strikke, ofte lang tid, og får man tiden til 12 projekter? Måske, måske ikke. Men hvis man ikke prøver at få tid, så får man der ihvertfald heller ikke.

Jeg vil ihvertfald tage udfordringen op - så må jeg se hvad tiden rækker til. Hvilke 12 projekter det skal være ved jeg ikke endnu. Men en ting er sikkert, det bliver en blanding af både strik og hækling, store og små projekter.

De første tre projekter er fastlagt, det bliver nemlig disse tre ting:



Januar: Strikket babyvest efter farmorfabrikkens opskrift (billede lånt her).
Februar: Cardigan i lamauld fra Tusindfryd Cph (billede lånt her)
Marts: Strikket puf alla denne fra kvalitid.dk. Opskriften er fra Memento Vivere (billede lånt her).

Januars projekt er allerede godt igang og nu har jeg en undskyldning for at købe garnet til februars projekt :-).

Projekterne kan også følges på instagram hos @chavmand og under hash-tagget #12monthsofknitting.

4 kommentarer:

  1. Sikke en god idé! Jeg glæder mig til at lade mig inspirere. Det er nogle fine ting, du har valgt til de første tre måneder, og så tror jeg, det er praktisk af tidsmæssige årsager, at du har valgt skiftevis et mindre og et større projekt. Jeg glæder mig til at se, hvad du får tryllet frem med garn og pinde. :-)

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg er også spændt på at se hvor mange projekter det i virkeligheden kan blive til. Der bliver nok en del små projekter hvis det skal nå at blive 12 projekter :)

      Slet
  2. Jeg glæder mig til at følge med - selv strikker jeg ikke, og ville aldrig være i nærheden af at kunne færdiggøre noget større strik på en måned :-) Men jeg hepper meget gerne på andres strik :-)
    Jeg har hæklet håndledsvarmere i lama ulden og synes den er absolut skøn - glæd dig Camilla :-)
    Kh
    Mette

    SvarSlet
    Svar
    1. Jeg glæder mig skam også til at møde lama ulden :) Jeg ved heller ikke endnu om det er muligt for mig at færdiggøre et større projekt på en måned, det må februar vise :)

      Slet